perjantai 15. marraskuuta 2013

Muumi tarina.

Oli kaunis aamu ja muumi perhe heräsi muumitalossa. Muumi peikko heräsi ensimmäisenä ja tuli herättämään muumi mamman. Huomenta sanoi muumi peikko. Voin tehdä sinulle munakasta sanoi muumi mamma. Kiitos sanoi muumi peikko. Älä herätä muumi pappaa ja niisku neitiä sanoi muumi peikko. OK sanoi muumi mamma. Muumi pappa heräsi ja alkoi tuoksutella munakkaan hajua. Ompas hyvä tuoksu sanoi muumi pappa. Oveen koputtettiin se oli Nipsu. Moi sanoi Nipsu. Moi sanoi muumi pappa. Samalla niisku neiti heräsi haukotellen ja sanoi aaaa Nipsukin on täällä. Olin menossa uimaan, mutta haistoin munakkaan sanoi Nipsu. Samalla antoi kirjeen muumi papalle. Muumi pappa avasi ja luki sen


Hei pikku serkku olen Afrikassa pulassa Mrs. viiksi vallu on kaapannut minut. Tulkaa tänne auttamaan minua. Kirjeen välissä on lento liput viidelle.Tässä on ohjeet. menkää mimbasaan. Rapatielle ja talon väri on sini punainen. T:pikiku serkkusi Eetvartti.


Lähdetään lähdetään sanoi muumi peikko. Mutta ketkä viisi lähtevät mukaan? kysyi muumi pappa. Minä voin jäädä tänne hoitamaan taloa sanoi muumi mamma. Minä haluan tulla! huusi pikku myy. Oletko vakoillut meitä? kysyi niisku neiti. En minä vain satuin menemään ohi sanoi pikku myy. Ai kattolako? kysyi muumi peikko. Minä olen kiipeiliä. Nyt riita poikki sanoi muumi mamma. Mukaan lähtevät pikku myy, muumi pappa, niisku neiti ja minä sanoi muumi peikko. Nuuska muikkunen vielä huudahti pikku myy. Okei lähdetään! Huusi muumi pappa. Haetaan nuuska muikkunen matkalla sanoi muumi peikko. Muumi papan ruskeassa mersussa on yksi rengas puhki, mutta heillä on onnneksi tavarat mukana jolla vaihtaa renkaat. Lento kentällä muumi perhe tuhlasi kaikki rahansa yksityis lentokoneeseen jossa oli kaikki herkut. Muumi pappa oli lentokoneen vieressä ja tarkisti että kaikki tavarat ovat mukana. Onko paistin pannu mukana pikku myy muumi mamma soittaa puhelimella. On vastasi pikku myy. Entä muumi peikolla luudan varsi muumi mamma tiedustelee. On se mukana sanoi muumi peikko. Kapteeni huusi lentokone lähtee kaikki sisälle! Okei sanoi muumi pappa. Ja niinpä muumi peikko, pikku myy, niisku neiti ja nuuska muikkunen Nousi portaita lentokoneeseen. Ja melkein heti lentokone nousi. Noin minuutin päästä muumi perhe oli jo täydessä vauhdissa. Nuuska muikkunen kysyi muumi papalta oletko sinä käynyt vielä minbassa? Kyllä kerran minä taisin käväistä Eetvartin luona. Miksi sinä kysyit sitä? kysyi muumi pappa. Kapteeni huusi perillä ollaan! Ja kone laskeutui. Lentokentällä muumi pappa vuokrasi auton lopuilla rahoillaan. Noniin mennään pelastamaan Eetvartti. Autossa syntyi riitä kuka saisi istua etupenkillä muumi papan kanssa. Muumi pappa arpoi että se oli muumi peikko. Jee mä pääsen muumi papan viereen. Epistä sanoi niisku neiti. Tässä se on, Rapatie sanoi muumi pappa. Tuolla on se sinipunainen talo sanoi muumi peikko. Tuolla on parkki paikka sanoi nuuska muikkunen. Se on lukossa ovi on lukossa! ja niisku neiti sai paniikki kohtauksen. Rauhotu nyt vähäsen sanoi muumi peikko. Noniin koputetaan sanoi muumi peikko. Oven avasi pieni viiksekäs mustiin pukeutunut mies. Kuka sä oot? kysyi niisku neiti. Olen Mr. viiksi vallu sanoi mustiin pukeutunut mies. Vapauta Eetvertti sanoi muumi pappa. En! sanoi Mr. viiksi vallu. No sitten saat ladatusta aseesta sanoi muumi pappa. Mitä hän on tehnyt? kysyi muumi peikko. Hän varasti muinulta kolme vuotiaana tutin. Okei eikö vanhoja voisi unohtaa? kysyi nuuska muikkunen. Ei voi sanoi Mr. viiksi vallu. Entä jos saat yksityis koneen sanoi muumi pappa. Okei sanoi Mr. viiksi vallu. Millä me sitten päästään kotiin? kysyi muumi peikko. Jäädään tänne odottamaan uusia seikkailuja. 
 
Leevi Alanne 5C 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti